- badanie zarówno iskiernikowych, jak i beziskiernikowych ograniczników przepięć o napięciu powyżej 1 kV AC (metoda off-line),
- wykonywanie prób napięciowych szynoprzewodów, rozdzielnic, stacyjnej aparatury pierwotnej - przy napięciu probierczym do 250 kV,
- inne nietypowe próby napięciowe, podczas których wymagane jest wysokie napięcie i dokładność pomiaru.
Wykorzystywany do badań oraz prób przewoźny probierczy zespół napięciowy 250 kV (składający się z 2 połączonych transformatorów 125 kV, 5 kVA), został na stałe zabudowany na platformie samochodu Mercedes Sprinter. Samochód wyposażony został w podpodłogowy autonomiczny zestaw prądotwórczy. Dzięki temu, badania oraz próby prowadzone są na obiektach elektroenergetycznych, bez konieczności zapewnienia dodatkowego zasilania. W przypadku wykonywania prób napięciowych na terenie hali produkcyjnej, istnieje możliwość zasilania układu bezpośrednio z 3-fazowej sieci 400 V AC.
Sterowanie urządzenia wysokonapięciowego zrealizowane jest poprzez regulator napięcia usytuowany w tylnej części kabiny samochodu. Precyzyjna regulacja oraz pomiar napięcia odbywa się dzięki zabudowanemu po stronie WN transformatora dzielnikowi napięciowemu. Sterowanie może odbywać się zarówno w trybie ręcznym jak i automatycznym. Układ pomiarowy wraz z oprogramowaniem w środowisku Windows, zapewnia pełną rejestrację parametrów prób napięciowych wraz z przedstawieniem ich w postaci graficznej.
Wszelkie pytania prosimy kierować do:
- mgr inż. Roman Niedbała,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , 32 237 66 19.